Jak przygotować się do diety i schudnąć? – zacznij od picia wody

Udręką większości kobiet jest znalezienie odpowiedzi na odwieczne pytanie – jak schudnąć? Niestety, nie jest to proste przede wszystkim ze względu na to, że do utraty wagi potrzebna nam motywacja do zmiany codziennych nawyków, co zazwyczaj jest najtrudniejszym elementem każdej diety.

Musimy jednak pamiętać, że chudnięcie nie zawsze, a w zasadzie nie powinno oznaczać, natychmiastowego przejścia na bezlitosną, restrykcyjną dietę. Oczywiście, może ona dawać efekty, jednak na jak długo? Słynny efekt jojo może być przy takim sposobie odżywiania naprawdę bezlitosny.

By zacząć chudnąć i zacząć czuć się lepiej warto pamiętać o jednym z ważniejszych punktów naszej nowej, zdrowej diety. Przede wszystkim musimy pamiętać o codziennym wypiciu co najmniej 2 litrów wody niegazowanej. Oczywiście, jeśli nie mamy takiego nawyku, może początkowo wydawać się to bardzo trudne. Dlatego taki zdrowy nawyk warto wprowadzić latem, gdy potrzebujemy ciągłego orzeźwienia. Przyzwyczajając się do wody w gorące dni, będziemy mieli mniejszy problem z wypiciem określonej ilości w ciągu reszty roku. Warto pamiętać, by nie zmuszać się do picia wody, lecz mieć ją ciągle przy sobie, np. w szklanym bidonie. Po pewnym czasie mimowolnie będziemy już pić i przyzwyczajać się powoli do jej picia.

Jeśli dołączymy do nowego nawyku picia wody również regularne, zdrowe (choć nie rygorystyczne) posiłki i kilkanaście minut spaceru dziennie, możemy zobaczyć już pierwsze efekty naszego nowego stylu życia, co może zachęcić nas w najbliższej przyszłości do kolejnych kroków, jakim może być specjalnie ułożona dieta lub dodatkowe ćwiczenia fizyczne.